dimarts, 10 de setembre del 2019

Dia 8. Amman - El Cairo

Hola a tots!!

Avui ens hem despertat sabent que és l'últim dia en aquest fantàstic país, però encara ens faltava tot un matí per descobrir els llocs més representatius de la capital, Amman. Així doncs, després d'esmorzar hem agafat les motxilles petites i ens hem encaminat cap a la Ciutadella. De camí cap allà i com es troba en una colina hem començat a divisar les vistes de la ciutat, en especial el teatre romà (que tenim just al costat de l'hotel).

Les nostres amigues d'aquest viatge, les escales, ens acompanyen també en aquest camí per arribar a la Ciutadalla, que ha durat una mica menys de 20 minuts desde l'hotel.

Finalment hem arribat a la Ciutadella d'Amman, la qual té forma d'L i gràcies a la seva ubicació té unes vistes espectaculars de tota la capital (on viuen més de 4 milions d'habitants) i de com la ciutat ha hagut de créixer cap a les colines, fent que la ciutat sigui una pujada i baixada constant. L'entrada al recinte és gratuït amb el Jordan Pass.

El més famós dins la Ciutadella és el temple d'Hèrcules, situat just al davant del museu arqueològic de Jordània. No se sap del cert si la gent anava a retre culte a Hèrcules en aquest temple però es van trobar unes monedes on sembla que hi apareixia la seva imatge, així que es va pensar que segurament sí que era dedicat en aquest semi-deu. Sigui com sigui, el temple devia ser impressionant en el seu temps però actualment es conserva molt poquet de la seva estructura.

Premi per a qui trobi a Timón i Pumba (Albert i Pablo) en aquest foto!!

Després del temple ens hem dirigit al museu arqueològic. Té unes peces molt interessants trobades a totes parts del país, fetes de vidre, metall, ceràmica... Al sortir del museu hem visitat l'església bizantina, el palau omeya i la cisterna d'aigua.

Una vegada visitada la Ciutadella hem sortit del recinte per baixar tot el que havíem pujat fins arribar al teatre romà. En aquest cas, l'entrada també està inclosa amb el Jordan Pass (aisssh, què haguéssim fet sense tu!!!). Aquest teatre ens ha recordat molt al que ja havíem vist a Jerash pero l'emplaçament és molt curiós, ja que està completament integrat dins de la ciutat i del trànsit infernal. Segons el que hem llegit a la guia, tenia capacitat per 7000 persones! deu ni do!!!

Just al costadet d'aquest teatre està l'Odeó, que és un teatre molt més petit (té capacitat per 500 persones) i actualment se segueix fent servir per fer teatre o música.

Per últim ens hem dirigit cap a la zona del ninfeum, una antiga font romana. Ens la vam trobar tancada però de sobte ens va aparèixer un home a dins i ens la va obrir, i no només això sino que ens va estar explicant tot el que hi havia, molt interessant! com es cuidava el rei en aquesta piscina enorme.

Al costat del ninfeo ens trobem la mesquita de Al-Hussein, mesquita de pedra de color rosa i blanca a la que no podem accedir ja que només és per us de culte. En tota aquesta zona ens trobem un dels zocos d'Amman, tot ple de color i olors!

No hem pogut entrar gaire al zoco ja que se'ns ha tirat el temps a sobre i l'avió cap a Egipte ens sortia a les 20:00 del vespre i tenint en compte com condueixen i que havíem de tornar el cotxe de lloguer hem volgut anar amb temps. Així doncs, tornem-hi a la conducció esbojarrada del centre d'Amman!! he de dir que aquesta segona vegada no ha estat tant caòtica com ahir però tot i així hem necessitat tots els ulls disponibles!

Una vegada a l'aeroport hem tornat el cotxe, hem fet el check-in i hem aprofitat per menjar alguna coseta mentre fèiem temps per agafar l'avió. A l'hora ha sortit el nostre avió cap el Caire... quins nervis pel que espera!

Una vegada al Caire, ens ha vingut a buscar un conductor que està contractat pel Mohamed, el guia local amb el que vaig contactar per passar els dos dies a la ciutat. El conductor ens explica que en Mohamed ens està esperant a un bar per fer un te amb ell, conèixe'ns i acabar de concretar coses. Cap allà que hi anem!! ens explica que a l'endemà anirem amb un guia que es diu Ibrahim i que al segon dia anirem amb ell. Ens fem el te tranquil·lament, en un bar ple d'homes i on claríssimament sóc la única dona, cosa que comporta que m'emporti alguna que altra mirada.

Un cop acabat el te el nostre conductor ens porta a Giza, on dormirem dues nits. Per què Giza i no directament al Caire? mireu les vistes del nostre hotel... i jutgeu vosaltres mateixos!!

Demà serà un dia llarg i emocionant així que... bona nit!!

1. Molt bé!!! Pedazo de teatre romà!!! Quina pena no haver pogut entrar en el zoco... Haureu de tornar... jejejejejeje