dijous, 5 de setembre del 2019

Dia 4. Petra 1

Bona nit a tothom!!!

Avui ha estat un dels dies més esperats de tot el viatge! un dia intens i molt emocionant a la vegada!!! hem pogut conèixer una de les set meravelles del món modern, Petra!!! i he de dir que ha estat molt millor del que ens podíem arribar a pensar... però no vull avançar-me a la història!

Aquest matí ens hem aixecat molt d'hora, hem esmorzat una mica rapidet (amb una mica de nervis pel que estàvem a punt de visitar) i cap a Petra!! el primer a l'arribar a l'entrada és ensenyar els Jordan Pass per a que ens donin les entrades. Com ja us va explicar l'Albert, aquests passes donen accés a moltes de les atraccions turístiques de Jordània (inclòs Petra) i està inclòs també el visat de l'entrada al país. En el seu moment vam estar calculant si ens sortia a compte i definitivament sí que s'ho val, ja que només el visat i l'entrada a Petra ja costa el mateix que el que costa el Jordan Pass, així que si alguna vegada viatgeu en aquest fantàstic país, no dubteu en comprar-vos-el! Al fer la reserva del Jordan Pass l'únic que has de saber és si vols entrar a Petra durant un, dos o tres dies, nosaltres en el seu moment vam decidir visitar-la en dos dies (de fet, la diferència de preu entre un dia i dos son 5 dinars només, uns 7€) i així poder veure-la tranquil·lament, sense estressar-nos i haver d'anar corrents amunt i avall.

Així doncs, ens han donat les entrades i ens hem dirigit a l'accés, on ens han demanat els passaports i els Jordan Pass un altre cop. Hem deduït que això ho fan per a controlar que amb un mateix Jordan Pass no entrin dues persones en diferents dies. Una vegada ensenyat tot, hem entrat al recinte i ens hem posat a caminar amb molta il·lusió, esperant poder veure el tresor de Petra!! el primer que et trobes al camí són una zona on hi ha cavalls per muntar o carretes tirades per cavalls. Si no vols anar caminant fins a l'entrada del Siq (el congost que porta fins al tresor de Petra) pots llogar aquests cavalls, o si tens algun problema per caminar, pots llogar les carretes tirades per cavalls que arriben fins el final del Siq, just fins el tresor de Petra. En el cas de les carretes, suposadament només les pots llogar si realment tens problemes per caminar (de fet, hi ha un cartell enorme que t'ho diu) però ja al final del dia hem dubtat molt d'això ja que vèiem a molta gent jove també muntada en els carros... no podem saber si tenien algun problema real per poder desplaçar-se, però hem vist tanta gent amb aquestes característiques que hem començat a sospitar.

El camí que porta desde el punt d'entrada fins l'inici del Siq dura uns 20-25 minuts en fer-se en mode normal. He de dir que nosaltres hem trigat uns 45 perquè ens hem anat parant a tot arreu, i hem pogut començar a veure el tipus de pedra característic de la zona, que és de colors marrons, rossats i vermellosos, que ens acompanya durant tota el dia.

Una de les estructures que crida més l'atenció durant aquest recorregut són els blocs Djin, o blocs geni. Són monuments d'uns 8 metres d'alçada dels quals no es coneix ben bé la seva funció (tot i que hi ha varies hipòtesi) però se sap que s'anomenen així perquè els beduins es pensaven que havien d'haver estat fets per genis. En la següent foto el bloc està a l'esquerra.

Durant tot el recorregut ja anem veient vistes molt xules, que ens feien començar a endinsar-nos en Petra.

Després d'aquests 45 minuts caminant hem arribat a l'entrada del Siq. El Siq és l'entrada a l'antiga ciutat de Petra i es tracta d'un congost d'una mica més d'1Km de llarg que arriba fins el famós tresor de la ciutat. El congost es va estretant i enxamplant durant tot el recorregut (les parts més estretes fan uns 3 metres) i d'alçada pot arribar a fer 180 metres segons la zona... he de dir que els tres hem anat amb la boca oberta tota l'estona... és espectacular!!! els colors de la pedra, la forma que pren ja et deixa sense paraules. Se sap que és una falla natural que després es va anar erosionant per l'aigua, la qual cosa li dóna les formes tan característiques que té.

Buf, se m'està fent molt complicat triar les fotos!!!! i només estic començant a explicar aquest dia!

Després de recórrer gran part del congost comences a notar que estàs arribant al final... tots els que hagueu vist la pel·lícula d'Indiana Jones i l'última creuada sabreu de què estic parlant, és aquell lloc al final on el Siq s'estreta, allà on ens mig ensenya el tresor de Petra entre les pedres... quin moment més fantàstic!!! pots començar a entreveure el tresor en aquestes últimes corbes del Siq... és un gran moment pel record, sens dubte!!

I ja quan surt del Siq et trobes de cara amb el gran tresor de Petra... simplement sense paraules!!! és una edificació excavada a la pedra que fa uns 40 metres d'alt i que va ser construida pels nabateus sobre el segle I a.C. No se sap ben bé per què es feia servir però es creu que s'hagués pogut fer servir de temple o de tomba reial. Sigui com sigui, la seva visió és espectacular!!!

Feia un temps jo havia llegit que hi ha un lloc quan surts del Siq a la dreta a on pots pujar per veure les vistes des d'un punt més elevat. Així que els tres ens hem encaminat per una zona de cabres (has d'anar pujant pedres i pedres amunt) fins que hem arribat al mirador i les vistes... millor opineu vosaltres!

Sabíem que una mica més adalt hi ha un altre mirador on està un home que ven te i llavors pots asseure't a les seves catifes amb unes vistes increïbles mentre te'l beus... però hem decidit que aquest moment serà el nostre comiat del tresor i ens esperem a demà per pujar-hi.

Així doncs hem baixat com cabres del mirador i ens hem dirigit cap al següent punt del camí, el carrer de les façanes, al qual s'hi arriba atravessant l'anomenat Siq exterior i que consisteix en una col·lecció de tombes a diferents alçades i de diferents tamanys (depenent si la gent era més rica o més pobre).

Aquí hem hagut de pendre una decisió sobre el camí que volíem pendre. Es pot seguir recte el camí principal i anar veient els punts més famosos o bé desviar-nos i fer un camí secundari que ens havia de portar a l'altar dels sacrificis. Hem triat aquesta opció, deixant per demà la segona part del camí principal. Molta gent en blogs fa el camí principal en un dia i al segon dia fa els secundaris, però ens ha agradat la idea d'anar a l'altar així que hem variat els plans inicials. Per demà ens deixarem altres plats forts... però això ja ho explicarem demà, ara no fem spoilers.

Així doncs hem començat la pujada cap a l'altar, fent una caminata d'hora i mitja per la muntanya! no us mentiré, la pujada ha estat dura, hi ha molt de desnivell, parts de pedra i altres de sorra fent el terreny molt irregular i les parts que es feien amb sol cansaven molt. Ara bé, les vistes són fascinants!!

El Pablo ens ha deleitat amb un gran video en una de les parades que hem fet per descansar i quan ja portàvem uns tres quarts de la pujada, aquí us el deixo!

Una vegada arribats a l'altar dels sacrificis ens hem enterat que no feien sacrificis humans sino només d'animals, el viatge a Perú de l'any passat ens ha marcat molt... jejejeje.

Les vistes desde dalt eren realment molt maques, estàvem en uns dels cims de les muntanyes de Petra!! I ens hi hem estat ben bé uns 45 minutets descansant i gaudint de les vistes.

Després d'estar-nos-hi una estona hem començat a baixar la muntanya, embobats de nou amb els paisatges per on anàvem passant.

I això és el que passa si els hi dius als nens que es posin per una foto... jejejeje (nois, ja us vaig dir que aquesta foto acabaria al blog! :p ).

Un cop abaix hem anat a un dels tants bars que hi ha pel camí, a pendre algo fresc... el caminet ens havia deixat baldats i ja se'ns havia acabat l'aigua... si alguna vegada veniu a Petra, enrecordeu-vos d'agafar molta i molta aigua! nosaltres portàvem dues ampolles i mitja (en total uns 3,5 litres) i no n'hem tingut suficient i hem hagut de comprar-ne més. Un altre consell és que si us voleu quedar tot el dia, us porteu menjar de fora. Dins del recinte només hi ha aquests bars on poder fer parades i tenen patates i algun entrepà però sense tenir gaire bona pinta i a preus massa elevats pel que és. Però els preus de la beguda no està tan elevat, estant al mateix preu que a altres llocs turístics. Ens hem assegut a pendre algo i hem tingut la visita del que s'ha convertit en amic del Pablo i l'Albert. I és que Petra està pleníssim de gats, que a més són super carinyosos i busquen mimos (i menjar, és clar!!!) de tothom!!

Després de beure i descansar una mica hem continuat el camí principal en diricció cap al teatre nabateu de Petra. Aquest teatre està excavat a la pedra (com la gran majoria de coses aquí!! es devien passar la vida picant pedra!). Inicialment es pensava que era d'origen romà però s'hi van fer estudis que van concloure que el seu origen és nabateu, tot i que va ser reformat pels romans. I tenia una capacitat per unes 6000 persones!

He, pujat un petit turonet des d'on hem pogut veure fins on hem pujat caminant a l'altar dels sacrificis! és increïble pensar que hem pogut pujar fins allà adalt, normal que haguem acabat cansats!

Ja portàvem unes 7 hores a Petra i ens hem començat a sentir força cansats... hem decidit donar-nos un respir i anar tornant cap a l'hotel a descansar. El sol en aquest país és molt fort! si estàs a l'ombra encara s'està bé però com et toqui el sol vas venut! així doncs, ens deixem la meitat del recorregut per demà, amb més forces però amb igual ganes que avui!!

De tornada, hem aprofitat per seguir contemplant el tresor amb una llum diferent que pel matí... et quedes embadalit mirant-lo, de debo!

De tornada pel Siq els colors de la pedra amb la llum diferent a la del matí ens han encantat!

La tornada fora del Siq fins a l'entrada principal ha estat molt durilla... el sol apretava de valent i a més fa pujada, així que no us ha d'extranyar que haguem acabat amb aquesta cara de cansats i acalorats.

Ja de tornada a l'hotel hem aprofitat per dutxar-nos, descansar una mica i sortir a menjar alguna coseta. Hem tornat al mateix restaurant que ahir, ja que el menjar estava super bo i l'amo és super amable i atent!! ens ha regalat l'aigua i el postre! devia ser per les nostres cares de cansats? qui sap!

I ara sí, a recuperar-nos una mica i a dormir, que demà també serà un dia molt i molt intens!!! fins demà!!!!

1. uoooooo... no es pot tenir més enveja... Què bé... com m'alegro!! Quina emoció... jolin...
    Cosetes! És pot entrar dins del temple de Petra? Heu trobat el segell? I el templari? És indignant que no hagueu dit res... una foto, no? Arbitro penalty!!!

Per cert, no se que és més bonic... si Petra o el camí fins a Petra... jolin... quin congost...

Aix... Els gats i el Pablo... relació de amor total!!! Com al camí inca.

El video no és veu... aix...